Jag hatar fästingar!

Gick och lade mig sent igår, efter att ha fått hjälp av en kompis med att blåsa den bärbara. Sjukt seg och tråkig dator var den igår. Idag är den mycket bättre! Sony Vaio roar sig med att lägga in MASSOR av program från början, som nu är borta. Detta ska bli min plugg-dator tänkte jag. Med bara det viktigaste på, som virusprogram, brandvägg, anti-spyware och open office.

I alla fall, jag hade bestämt att jag skulle med ut till träningsspåret i Skrylle med Kristoffers mamma idag klockan åtta. Jag var ju självklart inte jättepigg, men med tanke på vovven så släpade jag mig upp medan sambon låg kvar i sängen. Vi tog bara en 4 km-promenad och när jag kom tillbaka till bilen så torkade jag av den regnvåta hunden och vi hoppade in. På vägen hem ser jag ett hemskt djur krypa i pälsen på henne... ni kan nog lista ut att det var en fästing. :/ Meddelst scarf slängde jag ut den genom fönstret.

Väl hemma på gården kollade jag igenom pälsen på henne och på magen kryper det en hemsking till. :( Uppe i lägenheten hittar jag en tredje på hennes handduk. Blä! Hunden fick en dusch, och om det var några fästingar som jag inte hittat så hoppas jag att de blev nerspolade i avloppet.

Har nu varit på MediaMarkt för att byta ut Mac-tangentbordet men de hade inte fått in några stora (med numpad) ännu. Däremot köpte jag ett sött USB-minne. Premiär, då jag aldrig har ägt ett innan.



Xtra fick fyra tuggben från ÖB.
I eftermiddag blir det nog lite träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0