Uppläxning och promenad till ravinen.

Igår kväll tog jag och Kristoffer en sväng ned till akademiebokhandeln, men innan vi kommit så långt ser vi en ung tjej tillsammans med sin valp. Behovet var tydligen trängande, ty valpen gör nummer två på trottoaren.
Det kan ju hända alla, men jag blev rätt så förvånad när hon bara går därifrån. Hundägare som jag är hade jag ju dock en rosa bajspåse i fickan, och den sticker jag i handen på tjejen när jag går förbi. Hon vänder sig dock inte ens om, utan säger bara tack.
- Ska du inte plocka upp det där? Säger jag då.
Tonåringen suckar länge.
- Åh, men det är ju så jobbigt!
- Så kan det vara, jag har också hund, men man får faktiskt ta och plocka upp det, så gör det nu! sade jag då till henne och vi går vidare. Hon plockar upp bajset. Haha!

Idag var jag lite bakis (efter fyra ynka glas vin) men tillhörande huvudvärk, men hunden ska ju ha sitt. Jag mötte upp Therese och Zack och så gick vi till ravinen, samt den stora hundrastgården bredvid. Det blev lite bilder:

Min slampiga hund pussar vem som helst i utbyte mot godis.






Nej, nu ska jag iväg, så resten av bilderna får komma senare helt enkelt. Ha en bra lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0