Agility i regn samt manikyr.

Ja, igår jobbade jag på en officiell agilitytävling nere på brukshundsklubben. Det var 9 timmars regn, blåst och kyla. Valde förstås att ha på mig jeans eftersom jag inte äger några regnbyxor, samt att cykla. Jeansen var helt genomsura, liksom mina strumpor och skor, och det var inte så kul att cykla hem. Men det var såklart skönt när jag väl var hemma!
Det  var i alla fall kul att se duktiga ekipage, och jag fick träningsidéer till mig och Xtra, vi ska ju börja en agilitykarriär nu.
Idag har vi tagit en lång morgonpromenad. Det var härligt. Xtra fick inte följa med till klubben igår eftersom jag bara hade tid med det jag höll på med.
Jag har även handlat löpkläder och imorgon ska jag till löplabbet och titta på skor. Jag ska börja springa! Hoppas att det kommer gå bra. :)
Har även hunnit med lite biologi- och matteplugg. Jag känner mig duktig. Men nu har vi kommit in på optiken i fysiken och det ska bli skönt att ha föreläsning på det imorgon.
Kristoffers mor, tillika vår hundvakt, är på mallorca en vecka. Så jag måste hoppa över två matteövningar i skolan för att hon inte ska vara ensam för länge. Så får det ju bli, helt enkelt. Hunden får gå före något jag i stort sett redan kan. Dessutom ska hon följa med på biologiexkursion på tisdag. Härligt!
Imorgon eller någon gång i veckan ska en kompis till mig fixa mina naglar. Det ska bli riktigt skoj! Har därför gjort en minimanikyr ikväll så att inte grunden är alltför dålig.
Ha det så bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0