Agility i ridhus.

Det måste vara underbart för hundar att vara i ridhus. "Gottis" att äta och en massa härliga dofter. Mindre härligt för människor som får en massa smutsig sand i skorna, men vad gör man inte för att låta hunden ta några hinder i förhoppningsvis hög fart? :)

Det fungerade verkligen över förväntan idag. Trots att Xtra inte träffat hundar eller störningstränat på evigheter så stack hon inte lång ifrån mig någon gång. Bara en gång när det stod en oemotståndligt trevlig vovve på rak linje från ett hopphinder, men hon vände direkt när jag sa till henne så...
Annars så gick det jättebra, hon sprang inte förbi några hinder, hon tog tunneln utan att tveka och när jag hade fått hjälp med en passage och visade henne ordentligt så gick allt som smort.

Avslutar med en bild på stjärnan från i somras, första gången hon testar att hoppa igenom däcket. Det har vi inte övat så mycket på, så idag hoppade hon mer fel än rätt genom däcket, men vi har heller inte haft det så högt upp någon gång innan. På slutet gjorde hon rätt.

Kommentarer
Postat av: Erik

hahahaha vilken underbar blogg. "hon tog tunneln utan att tveka" jag är fast!

2010-01-18 @ 18:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0