Hundträning

Här var det längesedan jag uppdaterade, men när jag var hos Maria Hansen och Ace för några dagar sedan var det så kul att träna och snacka hund så jag funderar på att ta upp det lite mer igen.
Jag och Xtra lydnadstränade lite också, för första gången på länge. Det var faktiskt kul! Någon fason ska man väl kunna få på ekipaget tror jag. Eventuellt kanske en tävling någon gång också.

Dessutom är jag så stolt över min söta tjej, hon spårar så fint och verkar tycka att det är himla roligt.

Har även börjat klicka in skall, men det ligger inte fröken så nära till hands. Hon försöker med alla möjliga roliga ljud innan hon lyckas klämma fram ett som jag belönar. Dock tog hon sig ton ute på gården idag när en konstig biltuta lät. Så kanske får hon lite lättare till skall nu när jag tränar.
Jag klickar även in att hon ska dra i en leksak som jag håller i handen. Klickerträning är lite smålurigt, lätt att köra för långa pass, det märks direkt på Xtra då, när det är försent. Hon har dessutom börjat löpa och är lite extra slö.
Så skall och lite grundläggande inför apporteringen står på schemat. Hon kan apporteringen helt okej, både lydnadsklass ett och två, eller kunde i alla fall för ett tag sedan, men hon har ett löst grepp och det ska jag försöka ändra på. Ska även försöka få till lite fotgående när vi är ute och promenerar, men det är uschligt kallt nu!

Xtra och Krokasmedens Duracell leker i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0