Ljudkänslig.

Ljudkänsligheten står Xtra för. Jag måste hitta något sätt att träna så att hon kommer över det.
Tyvärr gjorde jag nog något dumt idag, som inte hjälper precis.

Det snöar ute, så jag var inte så jättesugen på att träna lydnad ute, så istället hämtade jag några litermått att gömma godis under.
Xtra fick klura ut hur hon skulle flytta på dem och komma åt godisarna, så långt allt gott.
När jag tyckte att hon kunde det här tillräckligt bra hämtade jag en i metall. Den tog hon upp och släppte på golvet så att det lät rätt mycket, och efter det ville hon inte alls leka den här leken mer.

Suck, vad dumt av mig! Borde ställt den på mattan istället. Eller bara låtit den bli kvar i skåpet. Dessutom borde jag haft godare belöningar hemma o.s.v. Ett dåligt träningspass helt enkelt.

Ska försöka igen om ett par dagar, med supergott godis och de enklaste föremålen. Sedan tänkte jag klicka in att ta upp metallföremålet istället.

Nu ska hunddjuret och jag gå ut i snön. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0