Recension och pyssel.

Jag roade mig med att recensera ett av mina senaste inköp imorse. Såhär ser det ut:


Det är alltså en slags termomugg, inköpt på Åhlens för under hundralappen. Alltså inte särskilt dyrt, och väldigt snygg om man som jag gillar hippie-stilen. :)

Jag gillar att dricka något på tåget, oftast inköpt på pressbyrån vid stationen. Detta tenderar att bli rätt dyrt i längden, så nu ska jag om morgnarna istället göra i ordning någonting hemma, t.ex te.
Detta är alltså mitt användningsområde för denna tingest.

Vad vill jag då ha ut av muggen?
Den ska ju hålla värmen, helst hålla tätt och vara lätt att dricka ur. Lever den upp till mina förhoppningar?

PLUS:
Som sagt gillar jag designen.
Den håller värmen på drycken bra, i alla fall i en timme vilket passar bra för mina ändamål.
Den var förvånansvärt lätt att dricka ur, lättare än jag trodde, ingen risk för att få te-fläckar på kläderna om man inte är extremt klantig.
När man går till tåget på morgonen så ryker det hemtrevligt ur den, och värmer händerna lite.

MINUS:
Jag brände mig lite på tungan, men det kan man kanske inte klandra muggen för.
Locket läcker, så lite te skvalpade runt däruppe. Ingen direkt fara om man inte har tänkt att ha den i en väska, detta avråder jag starkt ifrån.

BETYG:
8/10
Jag gillar verkligen den här! Det sista poängavdraget är för lock-läckaget. Det kan jag leva med.


Texten lyder: "Läcker lite..." samt "Drickhål :)"


Nu har jag pluggat lite kemi och faktiskt pysslat. Jag gillar foton, och att sätta dessa i ramar. På tiger hittade jag en ram med plats för fyra olika kort, ett stort och tre små. Det blev såklart Xtra-kort eftersom jag har sådana i överflöd. Gulligt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0