Spårat idag.

Åh, vad min lilla hund är duktig!

Idag åkte jag till en skog utanför Landskrona för att träffa instruktören till brukslydnadskursen jag gick i våras. Jag har fått hjälp av Maria att spåra en gång, men då kopplade hon inte riktigt vad hon skulle göra, så det skulle bli ett nytt försök idag.

Xtra var supersöt i bilen upp, satt och nosade i fläkten och svalkade av sig samtidigt.

Jag lade tre spår till henne, det första med leksak i slutet, vilken hon bara struntade i! Handen på hjärtat så har jag väl inte varit jätteduktig med hennes föremålsintresse...
Men hon fattade den här gången vad hon skulle göra, det var härligt att se!

I det andra spåret så hittade vi vissa störningar som hon inte ville släppa så det avbröt vi. Från och med detta spåret la jag istället ut snusdosor med korv/kattmat i och det var mycket mer populärt såklart!

Tredje spåret gick jättebra!

Fjärde spåret lade min brukslydnadsinstruktör ut och det tog hon också som en pärla. Visst, hon gick inte i spårkärnan HELA tiden, någon gång gick hon åt "fel" hål och nosade, men så fort hon hittade det igen så låg hon på som en rem. Jag är så glad över min röda lilla tollare!

Jag gick ut ett spår till Annikas schäfer, och ja, jag är väl inte en superbra spårutläggare med tanke på att det var premiären. Det är nog meningen att man ska minnas vart man går?! Vovven tog apporterna i alla fall så det är tur att hunden har så bra luktsinne.

Sedan tog A ut sin andra schäfer för ett uppletande. När de var klara så testade vi uppletande på Xtra. A tog med Xtra ut, slängde föremålet en bit bort och så ropade jag på henne när hon tog upp det... vilket hon inte gjorde varje gång. Men några gånger! 

Imorgon åker vi upp till mina föräldrars hus och vi ska jobba på en Em-final i dragracing. Farmor ska hälpa till med hundpassning på dagarna. 
På kvällarna får jag låna bilen och då kan jag ta med Xtra ut i skogen och lägga spår däruppe. Kul!

Nu ska det inhandlas lite glass och tittas på lite anime. Xtra sover som en liten gris och drömmer antagligen om att jaga fåglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0