Lydnadsträning och minikrönika.

Har legat och funderat lite innan jag ska sova, hur jag ska träna med Xtra. Lite tankar om övningar och sådant.
Gick upp mot s:t hans backar i morse, för där finns det en rätt bra gräsmatta.
Övade lite fritt följ och "lägg-dig-så-fort-som-möjligt-när-matte-säger-ligg"-leken. Det gick sådär, det var ju länge sedan vi tränade ordentligt.

Det där fria följet kommer jag nog få kämpa med. Hon har jättefin kontakt, men hamnar fel i position. Jag säger inte att det är hennes fel, för det är det ju inte.

Hon är duktig på att lägga sig ned i alla fall, brydde sig inte alls om att det var lite snö på marken. Sedan klickertränade jag lite skall och det gick bra trots den nya miljön.

Är sugen på att försöka få fram Maria Hagströms "hoppstå" som jag läste här men på klickerpasset idag gick det sådär. Valde nog helt fel tillfälle och hon var inte alls i rätt setting. Men det verkar skoj. Är så sugen på kursen jag ska gå i februari.


Okej, här kommer lite om 2009.


Jag blev med hund! Den sista januari hämtade jag och Kristoffer Xtra uppe hos Ewa-Maria och Flottatjärns kennel. Kanske den lyckligaste dagen i mitt liv, en av dem i alla fall! Hon hade just fyllt ett år och är den sötaste jag sett.

Dessutom fick jag ju jobbet i danmark i januari, och det har varit roligt att lära sig lite danska, resorna har däremot inte varit lika kul.


Vi gick en kurs i brukslydnad, vi var ett härligt gäng och det var riktigt roligt. Dock kanske jag skulle ha fått ut mer av den lite senare, när Xtra bott in sig lite mer och utvecklats till den härliga vovve hon är nu.

Agilitykurs nu i höst och det var också roligt att prova på. Jag har dessutom börjat på basår, vilket passar mig som handen i handsken.


2009 har varit ett bra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0