Söndagsblogg.

Idag blir det många bilder, för när jag har en Sony Ericsson-mobil så använder jag kameran.

Klev upp ur sängen rätt sent, och innan dess så blev det lite gos med Xtra. Hon brukar få komma upp i sängen på morgonen. Då lägger hon sig på rygg, sprattlar med benen och nyser oss i ansiktet. :)


Jag har tänkt rätt länge hur störigt det är att inte ha borsthuvuden till dammsugaren. Dammtorkningen skulle då bli bara dammsugning - tidsbesparande! Alltså lånade jag BMW'n och jag och Kristoffer stack till Media Markt.

Dammsugar-Bazooka och världens bästa pojkvän/sambo/husse.


I vilket fall så hittade jag ett dammsugarmunstycke där, men inte exakt det jag ville ha. Men man strosar väl ändå runt lite och jag hittade en ny hårtork i OBH-NORDICAs serie med den där otroligt snygga röda färgen. Köpte även en annan hårgrej för att böja in topparna med. Även den i den här färgen som jag älskar.
Det är väldigt svårt att köpa stylingprodukter till håret när man har en historia av att låta håret hänga som det hänger, ibland ha en hästsvans och vid vissa speciella tillfällen fläta det i en eller två flätor.
Nu är det ju dock avklippt, och det passar bra med rundade toppar. Helst inåt då, men jag måste ju testa utåt också. :)

Klockan två var det dags att gå på restaurang med sambons mamma samt grannen. Vi gick till stäket, en härlig restaurang med en supergod planka. Till det vitt vin och en god vaniljpannacotta.

Mums med vaniljpannacotta med hallon och kiwi.


Nästa stopp blev grand hotel där jag drack mitt livs första irish coffe. Ja, det är sant!
Den var väl rätt god, jag har aldrig varit ett stort fan av socker i kaffe. Kristoffer drack öl, Monica drack mousserande vin. Det var hennes idé, den att vi skulle gå till grand hotel och dricka irish coffe, men i slutändan var det bara jag som åkte på den. Så kan det gå!

Första gången för mig.

Efter restaurangbesöket var det inbokat avfrostning. Vår frys är mer full av is än mat. Om anledningen tvistar de lärde, men oavsett så förhåller det sig så att en avfrostning är på sin plats. Jag är duktig och läser manualen och skrider till verket.
Tyvärr så verkar det vara något fel på vredet, frysen går inte att stänga av?!
Vilket antiklimax.
Istället så har jag lagt all energi som jag skulle ha lagt på frysen, på badrummet. Där är nu skinande rent och sorterat.
Gissa vems hylla som är vems...



Städtips!
Om jag bara skulle ge ett, så skulle det vara mirakeltrasan. Vilken fantastisk uppfinning! Bara tillsätt vatten och det blir genast rent.
Tillsätt fönsterputs och speglarna/duschkabinen blir rena utan ett spår av ränder.
Städa allt annat du kan komma på. Damma av, inga problem, bara fukta lite.
Jag vet att jag kanske låter överdriven nu, men mirakeltrasan är min allra bästa städvän.


Till sist men inte minst så provade jag också den där böja-in-topparna-mojängen idag och här ser ni resultatet. Lite mousse i håret, värm det och vips så blev man söndagsfin! Kristoffer är fotografen.

Lunch på stäket idag. Världens finaste kofta från Race Marine. :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad söt du är! Och lik mamma på den där bilden :)

2010-01-25 @ 14:45:52
Postat av: Sofia

Haha, kanske det. Och tack!

2010-01-25 @ 17:43:26
URL: http://sofiaxtra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0