Jobb, jobb, jobb!

Denna och nästa vecka, sedan är det slut! 
Jobbandet alltså. Så skönt det ska bli!

Kristoffer har stuckit till Japan, grannen passar Xtra om dagarna och jag håller på med mitt 
Hälsoprojekt med stor H. Den snyggaste Sofian någonsin ska hämta dem på flygplatsen näst-nästa helg. :P

Xtra är slö idag, men vi gick en lång promenad igår så det följer mönstret.
Träffade Therese och Zack. Vi gick till en av våra mest besökta hundrastgårdar.
Där övade jag lite "leta upp"-övningar med Xtra. En pinne som var lätt att känna igen. Jag satte Xtra och lade den så hon kunde se den. "Ta den", sa jag och hon hämtade den direkt min kära hund.
Sedan lade jag den bakom lite buskar så hon inte kunde se mig. "Ta den" sa jag igen och hon sprang iväg och letade lite här och där i rätt riktning. Jag trodde nästan att hon glömt vad hon skulle göra, för hon såg lite planlös ut, men hon försvann bakom buskagen och efter en stund kom hon i full galopp tillbaka med rätt pinne. Då blir en matte lycklig!

Xtra har det bra hos grannen om dagarna, får ligga ute i skuggan (som hon ÄLSKAR, det skulle hon göra jämt om hon fick välja) och jag lämnar henne där tidigt på morgonen innan jag åker till jobbet. Skönt att ha någon man känner och som Xtra dessutom gillar. Hon gillar de flesta i och för sig.

Nu har jag lyssnat på detektivbyrån och diskat, ska lägga mig och bestämma vad jag ska äta till kvällsmat meddelst böcker som jag tittar i. 

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Maria Finnved

Blir väldigt nyfiken på vad det är för hälsoprojekt! Låter kul! jag vill också!



Jag jobbar också bara denna vecka och nästa.. men bara för att man vet att det ska ta slut så går tiden såå långsamt!



Puss på dig sis!

2009-08-12 @ 14:42:02
URL: http://mariafinnved.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0