Malmö - Lund tjugoen minuter över hel.

Om man kommer iväg hyfsat fort efter en föreläsning, och klockan inte är extrem-rusning-från-malmö-högskola (12.00 och 15.00) så brukar man hinna med pågatåget som går 21 minuter över. Det är bra, för det är ofta ett av de nya pågatågen som faktiskt är extremt bekväma!
Det hade man kanske inte väntat sig med tanke på bekvämligheten hos de gamla pågatågen, men skillnaden är astronomisk.

Man kan vinkla sätena rätt mycket, men det har jag inte provat innan eftersom jag inte hittat någon spak. Det är inte sådär superkul att sitta och orma sig för att undersöka hela stolen man sitter på, det ser till och med ganska dumt ut!
Men idag kom jag på trixet att studera stolen mittemot min, och se där kunde jag lokalisera spaken för sätesvinklaren. Skönt!

Dessutom är det tåget framme i stort sett samtidigt som öresundståget som går 28 minuter över. Som är obekvämt och (ofta) fullt.
Någon mer än jag som längtar tills de byter ut alla pågatåg? I och för sig ska jag bara pendla fram till juni, förhoppningsvis.

Bilderna till detta inlägg är, vågar jag påstå, klassiska vyer för den som pendlar i skåne. Förutom den här:
Solen skiner idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0