Pfft, vaddå snökaos?

Så tänkte jag i förmiddags när jag hörde snack om snöstormsvarningarna. Eftersom vi inte har TV kollar jag inte vädret och missar sådana här saker.
Några ynkliga snöflingor seglade ned från himlen men det var verkligen inte några mängder?
Det fick jag ju äta upp, efter lunch har det ju snöat oavbrutet med varierande intensitet. När jag äntligen kom ifrån skolan vid fyra blåste det så mycket en stund att min hastighet framåt kraftigt decimerades. Sjukt!

Jag var orolig att tågen inte skulle gå. Eftersom jag bott i malmö innan och fortfarande har en lägenhet där så hade det väl inte varit en totalkatastrof, men ganska störigt.
Nu är jag istället orolig för att inte komma till skolan imorgon. Börjar dagen med fysiklabb, inte kul att missa sådana obligatoriska moment! Allt är förberett och det verkar vara en rolig laboration. Magnetiska vagnar som skall stötas mot varandra.
Här kommer i alla fall några bilder som ska illustrera vädret (samt suddiga påbylsade mig) när jag åkte från skolan. Snö blir aldrig lika bra på bild som i verkligheten, men om ni klickar på dem får ni se dem i fullstorlek i alla fall.

Disclaimer: Detta är alltså skånskt snökaos, inte snökaos enligt min uppfattning. Men eftersom lite snö räknas som mycket snö här nere så...




Annars så har jag känt mig ganska hängig idag. Vaknade med halsont och allmän sjukdomskänsla vilket innebär trötthet, småont i huvudet och att jag känner mig lite långsam. Trist, men det går nog över. Inte så långt kvar på veckan nu. Fysikföreläsning, fysiklabb och matteföreläsning. Nu vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0